31.12.2011

Mitt 2011

Januar
Jeg solgte kameraet mitt og klippet pannelugg. Sistnevnte angret jeg aldri på, mens panneluggen såvidt rakk å se dagens lys før jeg gjemte den bak spenner og sløyfer. Mine dårlige karakterer i foto gjorde meg veldig fortvilt, jeg savnet Ragnhild i England og syntes vinteren var lang og kald...

Februar
Revy lå som vanlig på skjemaet i slutten av denne måneden. Høydepunktet var likevel å kjøpe meg nytt kamera, Canon EOS 60D. Jeg skrev et innlegg der jeg reflekterte over at jeg snart er ferdig på videregående skole og skal finne meg... noe annet å gjøre. I tillegg fantaserte jeg om Pari, helt uvitende om hva som ventet meg i sommerferien.

Mars
Jeg hadde veldig lite penger og veldig mange ønsker og behov. Revyen fikk terningkast 6 og jeg prøvde meg på en sukkerfri måned (som ikke gikk særlig bra...). Skolen tok opp ekstremt mye av tiden min og jeg prøvde å komme aktivt tilbake i kaninmiljøet etter pausen jeg tok i 2010.

April
Jeg var hekta på The Sims 3 og oppdaterte min språklige kompetanse med "Simlish" på Facebook. Jeg og Mikkel hadde 2 årsdag og jeg fotograferte Vivian til et nydelig fotoprosjekt som jeg faktisk scorte bra på! For første gang så jeg Jeff Dunham live, noe som var veldig moro. Plutselig var det vår og påskeferie, og jeg var i Sverige og botanisk hage. Og Bagel & Juice.

Mai
Jeg kjente på skolelei-følelsen samtidig som skoledagene ble latere og latere mot sommeren. Prøvene og innleveringer ble flere og flere, samt viktigere og større. Jeg ble trukket opp i norsk skriftlig eksamen, hvilket ble til en 5. Siden jeg datt av Gossip Girl-toget da det begynte å gå på TV, bestemte jeg meg for å prøve å hoppe på igjen - og ble hekta!

Juni
Jeg tilbrakte tre døgn i teltkø for Harry Potter-billetter i pøsende, konstant regn. Fikk veldig gode plasser! Vurderte å ønske meg tatovering og led meg gjennom en fotoeksamen til karakter 6. På konkurranse med kaninene før sommeren hentet jeg hjem lille Charlie som bare var 7 uker gammel. Nå er han 8 måneder! I slutten av måneden dro jeg til Alanya, Tyrkia med Mikkel og moren hans. Der hadde vi en veldig fin ferie! 8 timer ved stranden virket kanskje litt meningsløst etter 3-4 dager...

Juli
The Balloon Company tilbød meg jobb som lørdagshjelp, men da arbeidstiden gikk langt utover det som sto beskrevet i stillingsannonsen tok jeg mot til meg og sluttet. Tiden kom for Harry Potter-premiere, og mamma hjalp meg med å sy en kappe. Generelt prøvde jeg å gjøre lite og å ikke tenke på høsten.


August
Som mange andre før meg, prøvde jeg å kickstarte mitt før så... eh, sunne kosthold *kremt*. Jeg gledet meg veldig til bursdagen min og gruet meg litt til skolestart. Så dro jeg med mamma til PARIS! Det var fantastisk. Jeg følte meg hjemme i Paris og koste meg utrolig! Så fikk jeg russe-sjokk da jeg kom hjem og fant ut at alt må bestilles i august?!?!??!?!

September
Jeg fylte 18 år og det var stort for meg. Med mammas velsignelse hadde jeg hjemme alene-fest. Det gikk også opp for meg at "kan jeg ta lappen, hva venter jeg på?!". På skolen måtte jeg lese en nynorsk roman og så tolke den i et fotoprosjekt... tåpeligste jeg har gjort. Bortsett fra pressefoto i andre klasse. I slutten av måneden farget jeg håret mørkebrunt med en slags rød/lilla undertone, en nydelig farge jeg synes kler meg! Jeg ble også "forfremmet" på jobb i anledning min myndighet, og fikk høyere lønn. Hurra!

Oktober
Jeg hadde min første kjøretime i slutten av måneden, og kjøringen gikk opp og frem. Det var gøy! Atter en gang hadde jeg for lite penger i forhold til mine ønsker og behov, særlig da jeg fikk 1400,- for lite i lønn... Men alt ordnet seg til slutt!

November
I 2010 bestemte jeg meg for å bli ferdig med julegavene i november neste år, fordi desember i fjor var et eneste stort gavemas. Jeg greide det nesten! Kjøringen min utviklet seg i stor hastighet og før jeg visste ordet av det var jeg ferdig med både glatt- og langkjøring. Og oppkjøring var bestilt. Swoosh! Cornelius gjorde det bra på konkurranser og kvalifiserte seg til eliteklassen - og jeg var stolt hønemor.

Desember
Jeg husker nesten ingenting annet enn at jeg tok lappen i desember. Det er noe av det største som har skjedd meg i mitt liv så langt! Jeg vant ikke noe på Flaxkalender og fikk mange fine julegaver, men herregud... JEG FIKK FØRERKORT.

Ingen kommentarer: