04.12.2011

List

Min bestevenn er en jeg kan stole helt på og være meg selv med. En jeg kan snakke med alt om, som ikke dømmer meg og som stoler helt på meg. En jeg kommer overens med uansett forskjeller.

Når jeg pusser tennene skrur jeg på en sang som gir meg lyst til å danse. Så danser jeg. Gjerne i pysj/undertøy. Mens jeg pusser tenner. Dette gjør jeg fordi å pusse tenner er kjempekjedelig, og ikke noe jeg har lyst til å bruke tid til å kjede meg på.

Når jeg lager mat liker jeg å ha god tid. Jeg er ikke så flink på kjøkkenet, og når oppskriften sier ”20-30 minutter” liker jeg å ha minst 45 minutter tilgjengelig. Jeg vil gjøre alt riktig, ikke svi kjøttet eller løken, blande sausen riktig... ja.

Jeg er redd for å være alene. Verden er veldig stor.

Den verste følelsen er likegyldighet, men det er jo egentlig det motsatte. Men det eneste som, for meg, er verre enn alle vonde følelser som finnes, er å ikke greie å føle noen ting. Tenk å ikke kunne føle julestemning, glede over en bra karakter eller sorg over tapet av noen som står deg nær. Det er verst.

Den beste følelsen er følelsen av at noen trenger deg, og når man for eksempel er ferdig med en lang og hard to do-liste med skolearbeid. Frihet og kjærlighet.

Jeg er best på å smile, trøste og å reflektere over meg selv og mine egenskaper.

Jeg er dårligst på å si hvordan jeg virkelig har det hvis jeg har det vondt.

Jeg hører på bakgrunnsmusikk og dialog i Grey’s Anatomy.

Jeg snakker bokmål? Oslosk? Aner ikke hva det kalles. Jeg snakker ganske fort og svelger en del ord, så jeg ville nok ikke egnet meg som reklamestemme eller radiovert.

Jeg liker jordbær, kaffe mocca, Paris, London, leppestift, kyss, engangskamera, jul, foto, sommer, sjokoaldeis, rosa og en god del andre ting.

Kjærlighet er for meg noe av det beste jeg har opplevd. Det hadde selvsagt vært grusomt dersom min kjærlighet ikke hadde blitt gjengjeldt. Men det blir den, og det er jeg takknemlig for.

I sommer reiste jeg mye og ble veldig brun, noe som var fint. Jeg fikk også ny jobb, men den trivdes jeg ikke i og sluttet etter kort tid. Jeg begynte på Gossip Girl på nytt, og ble hekta. På nytt.

Sist jeg gråt var i dag, på grunn av Grey’s Anatomy. Jeg hulket ikke akkurat, men jeg fikk tårer i øynene. Ellers gråter jeg sjelden.

Når jeg vil tenke hender det jeg trenger å være alene. Noen ganger hjelper det å høre på musikk, andre ganger ikke.

Når jeg baker, baker jeg som regel cookies eller brownies. Jeg finner mer glede i å bake enn i å spise de ferdige bakverkene, og jeg synes deigen smaker best.

Akkurat nå tenker jeg på alt jeg elsker ved julen – og hvor synd det er at jeg er syk og ikke får oppleve det riktig enda.

I dag har jeg vært på jobb og ligget hjemme i senga med tv-serier og drittmat fra McDonalds. En meget begivenhetsrik dag.

I kveld skal jeg dusje og finne en liggestilling som gjør at jeg greier å puste.

I morgen kommer jeg
til å dra på skolen og deretter til kjøretime. Så skal jeg hjem for å øve til historieprøve. Jeg må legge meg tidlig fordi vi skal være på Gardermoen rundt 05:00 tirsdag morgen for å sende kusinen min til USA.

Min mobiltelefon er veldig viktig for meg, men jeg liker å legge den fra meg. Da kan jeg ikke nåes, og det er litt deilig noen ganger. Mobilen min minner meg på alt jeg har å gjøre, hvor mye søvn jeg mangler, hvem jeg må ringe og alt jeg må sjekke. Derfor er jeg flink til å la den gå tom for batteri så jeg får noen timer fri fra ”resten av verden”.

Når jag våkner om morgenen går jeg først på do. Deretter sminker jeg meg (hvis jeg gidder og har tid) og spiser, før jeg må forte meg for å rekke skolen.

Om jeg var ett dyr skulle jeg vært en kanin. Kaniner er de søteste skapningene på jord. Jeg skulle være liten og lodden og elsket. Akkurat som meg.

Tumblr_lvol03shmm1qj6ppho1_500_large

Ingen kommentarer: