01.12.2011

Julehilsen fra Nordea

I dag har jeg vært på langkjøring til Charlottenberg. I tullen ble vi stoppet og måtte ta alkotest, både jeg og kjørelæreren min. Vi ble godkjent og kjørte vår vei i godt humør. Inne på senteret skulle jeg handle vin for mamma, og viser frem bankkortet mitt. Da det viste seg at man måtte være 20 for å handle alkohol i Svergie, ble jeg passe flau... Men det stoppet ikke der!

Pinlig berørt over min bomtur til Systembolaget gikk jeg for å ta ut mer kontanter. Jeg hadde bare 400 i lommeboka, så jeg tenkte det var greit å ha litt back-up. På vei til Nordea-minibanken streifer tanken meg at det eneste som kan gjøre denne dagen verre er at kortet mitt blir spist opp. Dette har aldri hendt meg før, og jeg puttet godtroende kortet inn i maskinen. Jeg trykker koden min, men så greier jeg å trykke "Avbryt" i stedet for "Klar"... det går en stund, og jeg tenker at jaja, da kommer vel kortet ut igjen. Så kommer den klinkende klare beskjeden:

"Kortet beholdes. Ha en god dag!"

Faen.

Ingen kommentarer: