09.03.2010

Jesus Kristus, Moses og herre Gud

Nesten hver eneste forestilling er det en eller annen mikroskopisk feil i teknikken eller blant skuespillere og andre aktører. I går kveld tør jeg si at den aller største feilen var episk? Når noe funker, går noe annet galt, vet dere. En sanger hadde gått på do, og når det kun skulle være henne, en annen sanger og to spotter på scenen, og hun ikke var der....vel. Vi ventet, spottene ble skrudd på. Den ene traff sangeren som var tilstede. Den andre dannet en sirkel i den ellers så svarte salen. Sangeren var long gone. Hun kom ikke i det hele tatt det nummeret! Sykt kleint. Det så altså så dumt ut at dere kan ikke tenke dere det.

Hva har du gjort på skolen i dag da, Eline? I dag har jeg tegnet frukter. Hele dagen. Vi skal skape en fantasifrukt av frukter som er fine eller gode, gi den et navn, tegne den og levere den. Min frukt går under navnet granan, og er en bananformet frukt med mangofarger utenpå og granateple på innsiden! Freshe farger også, om jeg får si det selv.

Nåværende humør: Forbanna. Forbanna fordi mattelæreren vår mest sannsynlig er tidenes sløveste kar. På tide med pensjon tenker jeg vi sier. Han kom inn i klasserommet i går og kunne gledelig fortelle at vi ikke skulle ha tentamen neste onsdag likevel! Det var en livsredder altså, og du kan tro vi jublet. Vår klasse var aldri ment til å ha tentamen, og vi kunne slappe av og puste rolig ut. Ryktet sprer seg, og kontaklæreren måtte selvsagt gå til verks og sjekke om dette kunne stemme. Det gjorde det selvfølgelig ikke. Ikke bare har vi en totalt uforutsett heldagsprøve i matte om seks dager, men jeg har revy fire av de seks dagene og vi får av en eller annen grunn ikke forberedelsesdagen!!!!!! FAEN TA.

Som om ikke det er nok i seg selv, har jeg en naturfagprøve i morgen. Dere kan jo gjette om jeg har fått tid til å øve til den. Den som gjetter riktig............gjetter riktig.

1 kommentar:

Tina sa...

Huff, så dumt at det alltid er noe feil. Satser på at neste forestilling blir feilfri! Prøver er noe herk. Til helvete med hele skiten! :P