21.03.2010

Artig å krangle sikkert, hvis man liker sånt

Jeg har aldri før i mitt liv som blogger lagt ut en tekst rettet mot en spesiell person/hendelse på en negativ måte. Det skal derimot forandres på i dag.
Hvis dere ikke liker å lese mye tekst eller er uenige med meg, dropp å lese dette. Det handler i hovedsak om en uærlig blogger som lyver for leserne sine og ikke holder det hun lover. Man skal få som man fortjener.

For to måneder siden vant jeg en konkurranse på www.idajakobsen.blogg.no. Jeg ble såklart helt i hundre, og sendte følgende over mail:

"Hei!
Tittet nettopp på bloggen din og så at jeg var jeg som vant konkurransen din! Gjett om jeg ble glad :-)
Du skal kanskje ha adressen min du?

Eline "Etternavn
Gateadresse og nummer
#### Oslo"

Har fulgt bloggen din lenge!
Mvh Eline /www.lullah.blogspot.com"

Hele adressen står selvsagt i orginalmailen. Jeg fikk til svar "takk skal du ha, da skal jeg få kjøpt gaven din iløpet av uken!". Dette var det siste jeg hørte fra Ida, helt til jeg tok kontakt for å spørre hvor i all verden premien hadde tatt veien. Hun svarte at hun hadde sendt meg en mail, og det var det. Senere forklarte jeg at jeg ikke hadde fått denne mailen, og tok kontakt via mail. Da har hun "dessverre" slettet alle mailene sine, og ikke kan hun huske hva som sto i denne mailen heller.. Jeg blir oppgitt, og spør igjen om det fortsatt blir noe av. Normal reaksjon?

"Nå får du ta også roe deg ned litt her, unnskyld meg.
Er da ikke mitt problem og at du ikke fikk mailen jeg sendte? det er forsåvidt bare deg det går utover.

Ja, du får sende meg adressen så sender jeg deg noe når jeg får penger. Kan ikke garantere at den kommer ikveld."


Hei sarkasme liksom. Da begynner jeg å lure hvorfor det er et SÅ stort problem å sende meg mailen på nytt, eller å være litt serviceinnstilt og faktisk prøve å hjelpe meg, i stedet for å påpeke at alt er min feil. Alt jeg gjorde var å spørre "Blir det noe av premien likevel?". Hun sa at hun skulle kjøpe den straks etter at jeg hadde vunnet... Men neida. Jeg svarer at jeg sendte henne adressen for lenge siden, og at hun svarte på den mailen, ergo jeg vet at hun har adressen min, men hun har vel "tilfeldigvis" slettet den også, sammen med den andre mailen hun "sendte". Jeg sier deretter at det er uproft av henne dette hun driver med, og at jeg kanskje aldri egentlig skulle få premien?

"Unnskyld for å være slem nå, men ta også skjerp deg!

Ja, premien skulle kjøpes inn så fort du hadde sendt meg adressen din, men jeg fikk ikke en jævla adresse fra deg.
Ta også lær deg å gjøre ting rett da vet du, lille frøken. Men jeg ser fremdeles ingen adresse, så skal jeg ta det som at du skal oppføre deg barnslig og bare tulle alt bort? That's OK."

Hva har jeg egentlig gjort feil her? Sendt henne adressen? Gjort krav på det som er mitt? Prøvd å nå frem til henne på en rolig måte hvor jeg kun spør etter det hun har lovet meg? Once again trykker jeg på "Svar"-knappen. Er nå relativt opphisset. Den siste mailen fra meg lyder som følger:

"Jeg har mailen som ble sendt til deg jeg, der står adressen og alt. Og den vet jeg at du fikk, for du svarte på den! Jeg har den mailen også.
Bare glem hele premien du, det er ikke viktig lenger. Tror det er du som tuller her, og sier at du aldri har fått en mail som du faktisk har svart på."

Credz til dere som faktisk har lest alt... For en fiasko av en konkurranse, for en fiasko av en blogger. Hun hadde altså ikke kjøpt inn premien, lyver om å ikke ha adressen min, er umoden nok til å kalle meg barnslig når jeg prøver å ordne opp (hvem av oss er barnslig da? dom som sier at andre er dumme, dom er dumme dom) og er i det hele tatt veldig vanskelig å snakke med.

Det var deilig å få ut frustrasjonen min uten å ta den direkte ut på Ida. Jeg skjønner ikke hvorfor hun i det hele tatt så behovet for å angripe meg, det er ikke sånn man behandler trofaste lesere! Når hun utlover en premie og trekker vinner og svarer på mail og det hele, da skal hun søren meg gjøre det helt inn i mål. Alt hun presterte var å påpeke at det er min feil.Håper bare ikke hun skuffer like mye på de(n) konkurransen(e) hun har gående nå...

Peace out!

3 kommentarer:

Helene sa...

Jeg skjønner godt du blir irritert! Har vært borti det samme selv.. Snakk om være uproff. har du en konkurranse og ikke vil gi bort premien som er lovt bort - så får hun heller bare droppe å ha konkurranser... Makan...

Sirin sa...

http://bookreviewsbybobbie.files.wordpress.com/2009/08/do-not-feed-the-trolls.jpg

alt jeg har å si

Ronja sa...

haha. jeg ler! og jeg savner deg Eline! <3