09.08.2009

Botanisk Hage - The place to be!

I dag har jeg vært i botanisk hage med mamma, fordi hun følte det var grasalt lenge siden vi hadde funnet på noe sammen. Det stemmer forsåvidt, så jeg bestemte at vi skulle dra for å ta bilder av blomster, koste hva det koste ville. Det regnet jo selvsagt da, men regndråper på fargerike blomster er ikke noe man klager på når man er glad i å fotografere! Det er nesten litt skummelt hvor oppslukt jeg blir i bildene mine når jeg først er i gang med en ordentlig fotosession. Anyhow, vi spiste lunsj på Fornebu, hvor jeg etterpå - selvsagt - ble presset inn i førersetet på bilen og kjørte en liten strekning på parkeringsplassen. Ryggingen ble til et skikkelig kengu-hopp og deretter en kvelt motor.
Bildene fra botanisk hage ble supre selv om skyene var grå og solen ikke så mye som tittet fram engang. Her er noen av de aller beste.














































































































Jeg er bare ikke i modus til å leke med et høyt antall 10-åringer akkurat nå. De har ringt på døren minst 20 ganger i håp om å få respons, men mamma ligger under dyna og jeg later som om jeg ikker er hjemme. Nå har de tatt plass i gummibåten som er ligger i hagen, blåst opp fordi den skal fotograferes og selges.. De tramper på den og har det visstnok fryktelig gøy, men det spørs om ikke det blir et ekstra par hull på den ellers perfekte båten. Noen ganger kan jeg ikke fordra barn i den alderen. Andre ganger er de søte og snille som lam. Så blir lammet til en løpsk ape, sånn helt ut av det blå. Jeg skulle ned på kjøkkenet, og uheldigvis står trampolinen deres godt (mal)plassert utenfor kjøkkenvinduet, noe som gjør det veldig lett å se inn fra alle slags vinkler. Jeg har krøpet langs kjøkkengulvet for siste gang, og det er jeg ikke stolt av.

I bilen på vei hjem, kjørte vi forbi sykehuset der mamma jobber. Hun begynner på jobb i morgen, og er litt snurt for at jeg fortsatt har ferie kan du si. Hun fikk fra dette utmerket godt i en aldri så liten rar kommentar.
"Åh, du, jeg håper alle på sykehuset bare får svineinfluensa sånn at jeg slipper å jobbe!"
Vi har det så godt her oppe i Nord.

6 kommentarer:

Nina sa...

Det er bare helt utrolig hvor flibk du er til å ta bilder Eline :D <3 Nå kan du bli min lille sjåfør :P

Camilla Didriksen sa...

NYYYDELIGE bilder :) Jeg elsket de. Du er flink med kameraet :D

Vivian sa...

Kjempe flotte bilder Eline! Likte spessielt vannliljene (det gjorde mamma også). :)

Kan jeg få lagre det og prøve å redigere? (Skal ikke legge ut noe sted uten at navnet ditt står skrevet på). :D Savner deg snuppa <3

Kristine sa...

Så fine bilder =)

Anonym sa...

Utrolig flink du er med Kameraet!:O
SKulle ønske jeg kunne noe sånt,men har ikke tolmodighet til det.

mari sa...

Kjempefine bilder, Eline du er heftig flink!!
dritbra den siste komentaren til moren din :P
Savner deg! jeg må snakke med deg på carmentascup!! :P <3