16.03.2009

This is the way I like it

Bare sånn før jeg begir meg inn i jazzens herlige historie, skal jeg legge ut verdens deiligste cookieoppskrift. Jeg begynner å bli ekspert på disse her, så derfor kan jeg dele dem med resten av verden. Som om hele verdens faktisk har vært inne på bloggen min..

Ingredienser:
100 g smør
135 g sukker
1 egg
150 g hvetemel
1 1/2 ts bakepulver
1 ts vanlijesukker
60 g hakket kokesjokolade

Blir cirka 16 mellomstore cookies. Med mindre du gjør som meg, og spiser for mye av deigen.

Fremgangsmåte:
Smør og sukker røres hvitt, tilsett egget og rør dette godt inn. Resten av ingrediensene røres inn i blandingen. Formes som små topper med teskje på bakepapirStekes ved 180 °C på midderste rille i ca 12 min.

Get cooking people! (Oppskriften finnes på http://www.lysesider.no/matogdrikke/marylandcookies.htm)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rille er et herlig ord.

Eline sa...

Indeed.

Anonym sa...

123cookiesn funker fjell for meg!