21.03.2012

Sånt som er dumt og sånt som er fint

I kveld spiste vi pizza i den nye leiligheten, som forresten er kjempefin! Når rommet mitt er ferdig skal jeg låne vidvinkel fra skolen og ta bilder av det. Det blir vel en stund til. Skole kan ta knekken på alle og enhver, altså. Neste uke blir akkurat like ille som denne... Men så har vi påskeferie! Den er etterlengtet. Etter ferien vet jeg bare om én prøve. Da får jeg kanskje tid til å gjøre litt annet? Jo, i går kom forresten selvangivelsen. 4500 kroner i restskatt. Jeg må anstrenge meg for å fokusere på det som er fint med livet nå.

Jeg fant et gavekort på Tanum, og bestemte meg for å kjøpe den første boka i Hunger Games-triologien. Kanskje også en kokebok?
Rommet mitt i den nye leiligheten blir ryddig og fint med lite ting. Endelig.
Det er vår ute! Mange varmegrader, tynne jakker, Converse og solbriller. Og utekaffe. Jeg blir så utrolig lykkelig når jeg ser at det er sol ute. Mye enklere å stå opp.
Mamma har sagt at vi kan kjøpe nye vårsko. Jeg tenker hvite, lave Converse.
Jeg har kommet meg a jour i historie og gym. Nå mangler bare motivasjonsbrev til England, psykologioppgave, Sult, prøveeksamen i media og... muntlig vurdering i norsk.
Kostholdet mitt har blitt betydelig bedre, og jeg merker det ekstremt godt på kroppen.
Jeg har tid til å bake kaker og muffins i helgene. Jeg har også tid til å sove lenge.
Påskeferien er rett rundt hjørnet. Snart er det russetid, eksamen og så vips - er skoleåret over.
Den Lille Kokosbollefabrikken holder til like ved der jeg flytter til. Jeg elsker kokosboller.

Tre måneder igjen av videregående, Eline. Dette her greier du.

Ingen kommentarer: