22.09.2010

Tenkeboksen

I går var jeg sønderknust da jeg fant ut at D3000 ikke lenger er å få kjøpt. Heldigvis har jeg takket være venner, kjente og meg selv, funnet mange meget fine kameraer.

Snart skal jeg endelig få somlet meg til fotobutikken for å spørre hva som er galt med kameraet og hvor mye det koster å fikse problemet. Egentlig vil jeg jo bare ha nytt kamera, så det blir nok ikke reparert med mindre det er fantastisk billig! Det er jo gammelt og utdatert uansett hvordan man vrir og vender på det.

La oss si at alt er dødt og fordervet. Takk og farvel. Da har jeg to kandidater. La meg introdusere.
Nikon D5000!
+ Et billig og bra kamerahus
+ Jeg har allerede et Sigma for Nikon-objektiv
+ Det billigste av de to konkurrentene

- Kan ikke filme i full HD (en veldig STOR minus)

Canon EOS 550D!
+ Kan filme i full HD, og siden jeg ønsker meg filmkamera er det to fluer i en relativt billig smekk!
+ Bedre bildeoppløsning

- Det dyreste av de to kameraene
- Jeg må ha nytt objektiv (men det var jo planen uansett)

Nikon er jo liksom "meg", så et Canon-kamera ville føles veldig fremmed. Lol at jeg snakker om dette som om det var valg av nytt barn... Nå setter jeg meg i tenkeboksen! Dette blir vanskelig.

2 kommentarer:

Lille Persille sa...

canon!!!! canon!!! canon!!!

Anna'Vilde sa...

Jeg selv har nikon d5000, og er super duper fornøgd! jeg synst filminigen er bra jeg! og den tar nydelige bilder. bare se på bloggen min (har nettopp tatt noen bilder med det) på dei bildene. Også følgte det gratis med en blits, og den gjør alt bare ENDA mer finere! Så om jeg var deg, så ville jeg ha kjøpt nikon D5ooo. Kan ikke skjønne at jeg snart har hatt det i 1 år :o er like bra som da jeg kjøpte det <3<3