28.09.2010

Er du egentlig fysisk aktiv?

I mangel på noe bedre å gjøre (kremt, frøken Burde-rydde-rom-og-øve-til-prøve-og-fremføring), sitter jeg og ser på Puls på NRK nett-tv. Puls er kjempespennende!

Visste dere at så mye som 80% av voksen norsk befolkning ikke kan regnes som fysisk aktive, men derimot passive? Norge ligger i toppen av listen over late land i Europa. 2 av 10 nordmenn kan altså kalle seg fysisk aktive.

Hva er så definisjonen på fysisk aktiv? kan du lure. Det vil si at du beveger deg så du blir varm og eventuelt svett i minst 30 minutter, minst 5 ganger i uken! Så bra står det ikke til her i huset. I en alder av 17 år, regner jeg meg selv som voksen i slike målinger, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er blant den lateste delen av befolkningen. Men skaper ikke dette bra motivasjon så vet ikke jeg! Mitt mål er å kunne kalle meg selv fysisk aktiv!
joggemann.jpg picture by elines_hoppekaniner
Se hele reportasjen om kroppsbruk her! Og ikke glem at de som ikke har stemt på bildet mitt her, fortsatt kan stemme!

2 kommentarer:

Tina sa...

ooooisann, host hark kremt. ifølge det der er jeg meeeeget passiv, haha. Blir ikke "svett" i nærheten så ofte en gang:P uff, flaut.

Og jaa, de jakkene er digge. Den svarte kanten du ser øverst på innsiden er übermyk. Satt og koste med den, hahaha weirdo x)

Villus sa...

Nå er vinneren av fotokonkurransen kåret, se om du vant! :-)

- www.villus.blogg.no