30.03.2010

Mummifrustrasjoner

Jeg rundet visstnok nettopp tre hundre innlegg, så hurra for det. Nå kommer tiden for litt etterpåklokhet. RS var farlig nær å komme for sent, og beinet til t-banen i går. Det gjorde selvfølgelig ingenting, for jeg var ikke der.

05:56 Jeg våkner av at mamma stjeler et teppe fra meg, ser på klokka og sovner igjen.

06:30 Mobilen min har ikke tatt påskeferie, og vil ha meg opp så jeg kan gå på skolen. Jeg ser på klokken og slår av alarmen. Sovner, ikke overraskende, fort igjen.

06:50 Alarmen gir seg ikke, og vil ha meg opp. Jeg kjemper i mot, og sover videre.

10:24 T-banen går om to minutter. Jeg våkner av meldingslyd. Jeg åpner ett øye for å lese meldingen og ser et surt "smile"fjes kombinert med ordene hvor, er og du. Spørsmålstegn. Først da tenker jeg at det kanskje er en idé å sjekke klokka, og innser så at jeg har sovet forbi hele tre alarmer og Påskemorgen. Jeg blir lei meg og ringer RS for å be henne komme til meg.

Vi kom oss på fantastisk vis til byen en halv time senere, og ble der i omtrentlig seks timer. Vi fikk så vondt i beina at vi ble ligge-sittende resten av kvelden. Kan ærlig si jeg fortsatt har dårlig samvittighet og skylder henne 28 kroner, men jeg fikk noe ut av dagen i alle fall!
Mummitroll-sengetøy hadde de selvsagt ikke i min sengestørrelse. Må man virkelig være 3 år for å få det som man vil her i verden?

3 kommentarer:

Ida Lucie sa...

tusen takk for kommentar:)

Hedda sa...

SV: Haha, ja, ikke sant! Off, blir så oppgitt av enkelte idioter..

boklund sa...

Oh, jeg hadde mummisengetøy da jeg var liten. Jeg husker jeg var så fascinert av alle Lille My'ene. Jeg pleide å telle dem. Sånn i stedet for sauer, kanskje. Akk, nostalgi. Jeg skulle likt å eie et sånt sengesett igjen.