31.12.2009

2009, året som gikk

Siste dag i tiåret, dette året har gått både heidundranes fort og sakte på samme tid. Jeg har oppdaget hvem som er mine beste venner, hvem som er falske, hvem som lyver, hvem som bryr seg, hvem som ikke gjør det og enda mer av hva livet har å by på. I fjor gikk jeg ut med erklæringen "neste år kommer til å bli enda bedre!", og ja, det har vært et fantastisk år.

♥ Cornelius entret det enslige og tomme og stakkarslige kaninburet i hagen, og to gutta boyz ble til tre. Nå sitter han ute og fryser i kulda, stakkars.


♥ Jeg fikk tidenes stipend fra Lånekassen, ellevetusenfemhundreogfemti kroner. Det er rart med det, men jeg fikk også skodilla og shoppedilla og bruker pengene så fort de havner på konto.

♥ Ble avhengig av mye rart, blant annet Sex og Singelliv på dvd. I skrivende minutt kan jeg alle episodene utenat. Jeg ønsket meg det til jul også, men ble skuffet gitt.

♥ Jeg klippet håret over 10 cm kortere, og noen av mine nærmeste venner la ikke merke til det. Det ble veldig fornøyelig though!


♥ Bloggen hadde bursdag, og jeg glemte å fortelle dere om den...

♥ Svineinfluensaen slo til i huset, men med astma og tidenes mest inteteksisterende lunger, overlevde jeg med Tamiflu og... trommevirvel... SEX OG SINGELLIV!

13. april blir husket som den beste dagen i hele mitt liv. Dagen jeg og min drømmeprins ble prins og prinsesse. Still going strong! Åh, denne dagen made my whole year. Jeg kan leve evig på 13. april.


♥ Jeg startet et nytt og bedre liv på Elvebakken videregående skole, medier og kommunikasjon. Mikkel kom inn på samme skole, annen linje, men who cares? Jeg er stolt av at jeg ikke "fulgte strømmen" og valgte studiespesialisering.


♥ Vi endte opp med å synge "Fløy en liten blåfugl" og "Bæ bæ, lille lam" rundt juletreet. Små barn må jo ta del i gleden de også. Det vekket minner om det året jeg var så liten at jeg ville synge "Barbie Girl". Rundt juletreet.

♥ Jeg kjøpte "Blondspray" og bleket håret. Helt sinnsykt. Det ble...lyst.


♥ Jeg fikk et akutt behov for å skrive ned sitater, og brukte matteboken titt og ofte, når vi hadde lite å gjøre i mattetimen. Årets beste sitater? Ja takk! Scroll nedover!


MATTESITATER FRA 2009
Amalie: For at Ingrid skal komme i Julestemning, skal jeg nå tegne en julestemning... bilde.

”Nå har jeg mistet synet på det ene øyet!”

Ingrid: Tenk å våkne opp en morgen, og så glemmer man å åpne øynene!

Elev: Skal vi ha noen flere matteprøver før jul?
Mattelærer: Flere matteprøver?! Nei, ikke tale om.

Matteoppgave: Lars fikk 5 på regnestykket du ser over. Er svaret riktig eller feil? Hvordan tenkte Lars?
Eline: Lars fikk feil svar. Han tenkte som meg.

Ingrid: Tenk å våkne en morgen, og så glemmer man å åpne øynene!

"Nå kan dere fortsette med de rasende festlige matteoppgavene."

Eline: Det bor en kristen i navlen min!
Matilde: BUDDHA!!!
Eline: Tro det eller ei, men han er buddhist...

Oppgave 3.27: a) Tegn en figur som har to parallelle sider, der den ene er 10 cm og den andre er 8 cm.
b) Kan du tegne denne figuren på en annen måte?
Eline skriver i matteboka: JA DU KAN SNU DEN OPP NED, HAHA!

Eline: Å, jeg klarer ikke å jobbe med vanter på, det er vanskelig!
Jorunn: VEL, jeg klarer ikke å jobbe uten vanter heller.

"Hvorfor kan ikke jeg pakke når matpakk?!"

Mattelærer avbryter arbeidet: Det går bra dette her, gjør det ikke??
Stillhet.
Mattelærer: Si ja.

Amalie: Jeg måtte erstatte TO mattebøker på barneskolen, jeg! Jeg sølte kiwi på den ene, og banan på den andre.. Og jeg liker ikke kiwi ELLER banan!

Læreren går rundt for å sjekke at alle jobber som de skal, for en gangs skyld. I det han går forbi min pult..
Eline: SE AMALIE, JEG TEGNET EN SNØMANN!!!

Godt nytt år, alle sammen!

2 kommentarer:

Emilie sa...

Åh! Jeg koste meg godt med dette innlegget, gullet! OG sitatene! Jeg lo høyt selvom det ikke hadde noe med meg å gjøre, høhø. Også lo jeg godt av juletresangen deres. Nussegull <3

Vivian sa...

Hahaha, alle tar seg supergodt ut på familiebildet.. Bortsett fra meg :-D Supert innlegg! Lo MASSE av sitatene!! Og som sagt har Cornelius fått verdens beste eier :-)