18.08.2009

Skolestart og sånt

I all min hast for å få ut et innlegg om sugerør, glemte jeg helt å nevne høstens ”store” happening – nemlig skolestart! Nå burde noen ha fått med seg skole og linje, så den regla tar jeg ikke en gang til. Natt til første skoledag lå jeg og vred meg, nesten sånn man gjør når man drømmer at alle de man er glad i blir drept og hele verden synker under, går ned og blir borte i universet. Nesten. Det hadde jeg absolutt ingen grunn til! JA, det var grusomt å stå opp omtrent fire timer tidligere enn dagen før, men klassen min er kjempekoselig og lærerne er – som alltid – noe helt for seg selv. Hele Elvebakken er en labyrint, så det med å finne riktig klasserom og doer og slikt, kan vise seg å bli en smule mer komplisert enn på Nordberg, men aldri i livet om jeg spør de store (haha) om hjelp! Her skal det jobbes med selvstendigheten, ser dere.

Alle vet hvordan første skoleuke er når man begynner på ny skole og blir slumpet sammen med en hel gjeng du aldri har møtt før. Skrekken man får av å ikke kjenne igjen et eneste ansikt, er til å ta og føle på. Og én ting skal jeg si dere; når det er så stille at man kan høre iMac’ene som står og durer i sin egen stillhet, da er det stille. Veldig stille. I løpet av ti sekunder i klasserommet (eller spacet som jeg foretrekker å kalle det, i og med at det er helt åpent med bare tre vegger) har alle gjort seg opp et førsteinntrykk av deg. Tenk det da! Fy faen, hun der var digg, eller Herregud, se på klærne hennes! Vi er alle glad det er noe som ikke har forandret seg, eller hva?

Miljøet på skolen synes å være sånn ca hundre tusen ganger bedre enn det miljøet jeg opplevde på ungdomsskolen. Og det er bare et anslått tall! Ingen ser rart på deg hvis du foretrekker å sitte alene i et hjørne med iPoden din, eller hvis du har på deg knæsj rosa strømpebukser og gudene vet hva oventil. Videregående blir sagt å være de tre beste årene i noens liv, så hva annet kan jeg si enn at jeg gleder meg?! Hvordan gikk skolestartene for alle andre?

10 kommentarer:

Anonym sa...

"...eller hvis du har på deg knæsj rosa strømpebukser og gudene vet hva oventil."

That's just how I roll lizzm

Eline sa...

Jeg valgte å ikke skrive kjole, siden da hadde det blitt en beskrivelse av DEG fremfor FOLK. lol

Anonym sa...

Jeg setter pris på at du respekterer min anonymitet <3

Mikkel sa...

JEG VET HVEM DU ER!

Vivian sa...

Latterlig å ikke kunne si ting face2face..

Camilla Didriksen sa...

Åh, seriøøøøøst? :D Hvor var den butikken da?? Noe så herlig :) Jeg bestilte jo helt fra Østerriket og gudene vet hva, hehehe

Martine Elise sa...

Sååå fint bilde av deg :D

Vivian sa...

SurreVivian skrev på feil blogg, unnskyld :'D

Hilde sa...

Utrolig bra innlegg x''D<3

hedda sa...

elsker brillene!