05.08.2009

Fem Urge og en firhjuling senere

Dere er megaflinke til å kommentere, selv om jeg ikke er hjemme engang! Tusen takk for alle koselige ønsker om god tur, og andre fine kommentarer. Jeg hadde faktisk en god tur. Og nå er det ikke lenge til jeg kan si at jeg er hjemme på heltid igjen! Jeg brukte nettopp nærmere 1 time på å dra meg 900 meter. Med dundrende hodepine og et lite flyttelass på ryggen, drasset jeg meg hjem fra t-banestasjonen. Toppen av kransekaka var at kjøleskapet var tomt. T-o-m-t. Det fantes ikke spor etter mat. Jeg var på reisefot i omtrent hele går, så jeg tillot jeg ikke meg selv et eneste lite blogginnlegg før jeg hoppet til køys etter en kilo makaroni med ketchup. Ja, jeg er ganske primitiv til tider. Til gjengjeld for mitt litt for lange fravær, kan dere se frem til et langt, langt sommerinnlegg med masse bilder!

Altså, dagen etter at Anna trykket på ”publiser innlegg”, dro vi som kjent til en liten Hvaler-øy kalt Tjeldholmen. Jeg er fast gjest på Tjeldholmen, og har vært der hver sommer i snart ti år. Så vet dere det. Vi spiller volleyball, spiser god mat, bader, sosialiserer med hverandre som best vi kan og finner andre måter å underholde oss selv på. I år var vi til dels uheldige med været, så det ble heller lite bading og korthus på ti etasjer!










































Etter et par-tre-fire netter med litt for lite søvn, var et utrolig deilig å komme hjem til en myk seng som er bredere enn at du ikke kan snu deg fordi du er redd for å falle ut. Å sitte under sin egen dyne med svenskegodteri og sjokoladepudding fra samme land, er veldig deilig det og. Når jeg hadde tatt igjen all min tapte skjønnhetssøvn (haha), måtte jeg ta igjen litt tapt tid med Martine, min kjære. Vi dro til byen, og så hadde vi en filmkveld. Mens jeg pakket til avreise neste dag, of course.

Mellom ti og elleve et sted, raste jeg og mamma av gårde til Røros. Min tante, som egentlig bor i Amerika, har hytte der. Hytte i den betydning at den er dobbelt så stor som huset mitt. Og her snakker vi bare om hovedhuset. Så det så. Straks Mikkel kom med buss fra Trondheim, trengte jeg ikke noe særlig mer oppe på hytta med flere hundre tv-kanaler. I løpet av en uke der oppe har jeg ridd, sett masse filmer, shoppet i Trondheim, spist sushi for første gang, tatt bilder, vært på uteteater, badet og kjørt firhjuling! Sistnevnte var grusomt spennende. Jeg hadde skikkelig adrenalinkick etterpå, i flere timer! Det skal jeg garantert prøve igjen, enda litt modigere enn forrige gang.










































Det står bra til med ting nå, og jeg ser frem til en kort hyttetur før siste uke (!) av sommerferien skal nytes. Jeg skal på dagstur til Sverige, en tur til Modum (og gudene vet hvordan jeg skal forklare hvor det er) og kose meg hjemme i Oslo. Kanskje få tilbake litt av døgnrytmen. Det er mine planer. Hva skal dere gjøre den siste uken av ferien? Er det noen som begynner på jobb/skole før? Eller allerede har begynt?

3 kommentarer:

Silje sa...

SV; takk, så snilt :)

Bra du hadde en fin tur! Og resten av planene dine for ferien hørtes kjekt ut ;) bra at du ting er bra for deg nå da :) håper det fortsetter!

RS sa...

Firehjuling er gøy, gøy, gøy! Men er det veldig slemt å si at jeg gjerne skulle ha sett deg kjøre den?:P

Forresten så har jeg masse småpenger i en liten brødpose som er dine og så har du en dvd, nei vent, TO dvd'er som er mine:P

Eline sa...

Hvor og når har jeg gått rundt med en liten brødpose??:P
Du skal få DVD'ene dine, chillaxx.

Du SKULLE ha sett meg kjøre den, først gikk det veldig sakte, og så gikk det veldig fort. Spesielt når vi skulle kjøre tilbake til der vi startet etter at vi hadde kjørt i en time. Da lå jeg på to hjul :D (og kjørte nesten ned en hest, men det snakker vi ikke om..)