07.07.2009

Barbeint i varm sjø

Vel hjemme og veldig sliten har jeg sovet søtt i tolv timer, og fylt dagen min med absolutt ingenting. Herlig. Når man står opp ett og så drar i banken og butikken en liten tur, blir klokken seks og sju og åtte mye fortere enn man skulle tro. Jeg rundet av dagen med en kjapp tur i byen med Aadne. Nå skal jeg ta kvelden, men først litt Sex og Singelliv!

Fredrikstad var sol og sommer og fantastisk fint helt til en mørk sky snek seg innpå oss og ble til et heidundranes tordenskrall og øspøsregn. Alt i alt ble det likevel et fint opphold med mange mennesker jeg kommer til å savne. Oslo S er ikke så ille sent på kvelden heller, det fant jeg ut når jeg ventet på natt-toget til Bergen sammen med Hilde (www.hildemooren.blogg.no). Vi spiste litt sjokolade og koste oss før hun måtte dra, og så kom mamsen, og så dro vi hjem. Jeg har praktisk talt sovet på gulvet de siste tre nettene, så det å sove i sin egen seng var liksom så utrolig luksus. Det er en luksus jeg velger å ikke leve foruten.

En luksus ting jeg heller ikke kan leve foruten, er førerkort. Jeg mottok beviset mitt for at jeg har gjennomført trafikalt grunnkurs i dag. Med vennlig hilsen Sortland Trafikkstasjon. Hvorfor Sortland? er det noen som spør seg selv. Når vi søkte om førerkort fikk vi beskjed om å søke på et litt øde sted med liten kriminalitet. Dette for at søknaden kunne behandles fortere. Ergo, Sortland. Skikkelig skjerpa system, I know.










I dag satt jeg og ventet på t-banen, og tok opp iPoden min for å skifte sang. Plutselig utbrøt en liten jente ved siden av meg at ”sånn iPod hadde hun også!”. Og da var jo samtalen i gang den. Hun ville gjerne komme i bursdagen min hvis det var greit for meg. iPoden hennes var rosa, og hun hadde flere sanger enn meg. Hun syns det var utrolig kult at kjæresten min var samme stjernetegn som venninnen hennes, og også i det hele tatt at jeg hadde kjæreste. Da hun fant ut at jeg skulle begynne i første klasse mistet hun nesten pusten, helt til hun skjønte at det var videregående det var snakk om, ikke barneskolen. Om to dager skal hun til Mallorca, og hun skal høre på lydbøker på flyet. Hun var åtte år. Og dette fant sted i tidsrommet 20:00 til 20:05. Små barn er fantastiske! De hører på alt du sier, og de spør små og uviktige spørsmål om livet ditt som får deg til å føle deg viktige. Hun skal garantert inviteres i bursdagen min.

2 kommentarer:

Nina sa...

HAHA!! Du skriver så morsomt Eline :D Så bra at du snart får førerkortet da, HAHA :D JEG KOMMER GARANTERT I DEN BURSDAGEN HVIS HUN KOMMER (jeg kommer hvis ikke hun kommer og da) ;)

Vivian Amy Carter sa...

Aww, sånne barn er søte :) Jeg vil også komme i bursdagen din!!