29.06.2009

"Hva er klokka? Torsdag."

Jeg liker å se på meg selv som mester i å miste ting. Jeg liker selvfølgelig også da å tro at jeg samtidig er mester i å finne dem igjen. Sistnevnte stemmer ikke helt overens med virkeligheten. Anyways, i dag presterte jeg å miste nøklene mine i en butikk midt i Oslo by. Observante meg merket ikke at nøklene var borte før meg sto på trappen hjemme, i litt dårlighumør, og et hint av panikk. Supermamma ringte butikken og fikk sikret nøklene en plass bak disken, så dro vi ned og hentet dem etter noen timer. Nøklene er nå tilbake på sin rettmessige plass i gangen. Case closed.

Overskriften er faktisk et sitat. Gjett hvem sin kjeft det smalt fra? Hvertfall, det som er så deilig – og en smule angstfremkallende – med sommerferien, er at jeg aldri har den komplette oversikten over tiden. Hvilken måned er vi i? Sommer. Hvilken dag er det? Juni. Hva er klokka? Mandag. Herlig.

Jeg har spart på et lite gullkorn fra Mikkel i egen høye person. Før dere leser det bør dere ha i bakhodet at vi var på Frognerbadet, og jeg var gruselig sjalu på Mikkels snartørkende hår.

E: Du er heldig, fordi håret ditt tørker så fort!
M: Jeg vet det, men nå har jeg jo også tørket det med paraply da.
E: …?
M: Hehe oi, eller håndkle som det heter på godt norsk.

Latterkramper i hytt og pine? Ja.


















Er ikke sommeren vidunderfull da, dere? Photos by moi.

3 kommentarer:

maria sa...

ELINE! God sommer!!

Eline sa...

MARIA!! Takk, tusen takk, og god sommer til deg og!!! (y)

Vivian sa...

Er det bare jeg som er dum og ikke skjønte paraplyvitsen? x)