19.08.2011

Paris, je t'aime!

Jeg har funnet min favorittby. Min by, byen der jeg hører hjemme. Paris. En moteby, en gourmetby, en kulturby, åh, for en by!

I løpet av fire små dager fikk jeg og mamma vært i Versailles, på Louvre, i Eiffeltårnet, på tivoli i Tuillerie-hagen, spist makroner på Ladurée, shoppet i Champs-Elysées, sittet i båt på Seinen, spist baguette og gått på tur langs samme elv og vært på Galleries Lafayette. Intenst og fransk, og jeg har aldri hatt det så fint på ferie, tror jeg.
I tillegg til alt har vi shoppet, gapt over all den flotte arkitekturen, blitt supersmarte på metroen og i det hele tatt. Dette er en by jeg kommer tilbake til!

På mandag er det tilbake til den kjære skolebenken... Mitt siste år på videregående, her kommer jeg! Er mye mer fornøyd med klassene i år, så det er mer å glede seg til enn det var i fjor. Denne sommeren har gått så fort! Jeg har opplevd masse og vært mye borte, og grugleder meg til en travel høst med skole, trening, kjøring og jobb.

Håper alle har det bra og ikke drukner i skolearbeid!

1 kommentar:

Vivian sa...

Du milde!!!!!! For noen fantastisk vakre bilder :o Du er utrolig flink. Åh, jeg misunner seg grådig for å ha vært å Paris. Eller Frankrike i det hele tatt. Hjelpes.. <3