07.01.2011

I am a rock. I am an island.

Har dere noen gang følt at uansett hvor hardt dere prøver og hvor bra det føles, uansett hvor flink man er - så får man det ikke til?

Jeg vet ikke om jeg har vært litt uheldig med lærer i foto eller om mine evner rett og slett ikke er de samme som de var i 1. klasse, men jeg har bare fått dårlige karakterer i PTF foto dette semesteret. Foto pleide å være den ene tingen jeg virkelig mestret, den hobbyen som ble mer enn en hobby for meg. Foto pleide å være alt.

Sånn kan det altså gå dersom man velger å fordype seg i noe man er veldig glad i og mestrer godt. Oppgavene kan være helt feil i forhold til hva du liker å utvikle deg med, og det kan føles som om du sitter inni den boksen du vanligvis tenker utenfor. Kreativiteten, evnen, ingenting får utvikle seg i boksen. Jeg kjenner at PTF foto kan ha vært et helt feil valg, selv om det samtidig er det mest logiske for meg å ta. Jeg er strålende fornøyd og stolt over bildene mine hver gang, men hver gang får jeg en liste med alt som er galt og en dårlig karakter på kjøpet. Foto egner seg kanskje ikke som et skolefag der du skal vurderes og få en karakter.

Det spiller jo ingen rolle om læreren liker det så lenge du elsker det? La hjernen tenke fritt, utfolde seg, ta de villeste bildene du aldri ville fått beskjed om å ta i en skoleoppgave! Vær selvstendig og ha tro på deg selv. Du er flink. Det er det jeg forteller meg selv.

4 kommentarer:

Julie sa...

ÅH. kunne ikke vært mer enig. WHAT YOU SAID.

Vivian sa...

Buhu, jeg ble faktisk veldig rørt av alt du skrev!!!

Synes du skal fortsette med det som står neders i kursiv jeg darling <3 Du ruler nemlig.

Ragnhild Hagen sa...

(What the girls just said)

Camilla sa...

Eline, var det de cupcakesbildene jeg så som var PTF'en din? Uansett, av alt jeg har sett, så er du en utolig flink og kreativ jente som får kjempefine bilder! Jeg tror virkelig ikke bilder på noen måte kan bedømmes, fordi folk ser forskjellig uansett. Stå på videre! Du gruser lærerne. :D Har trua på deg jeg <3