27.09.2009

Life's so not a bitch. Especially not my cookie.

Bursdagsmiddagen var særdeles vellykket, all creds til kokken Mikkel som lagde en fantastisk 3 retters middag fra scratch. Vi så på film og hadde en ellers hyggelig kveld, til jeg fikk somlet meg hjem i tolv-tiden. Det er noe med meg og det å dra klokka tolv... Jeg tok selvfølgelig bilder til dere, og til dokumentasjon på at han lager vidunderfull mat!














Eggeplommer er namme-nam! :-)














Sjefen sjøl i aksjon på kjøkkene. Jeg leste A-magasinet og tok bilder av egg.

Lørdagen ble startet opp med herlig mocha på Kaffepikene i nydalen, med en av mine favorittpersoner, Emilie. Cafèbesøket var en bursdagsgave fra Emilie. Mellom bitene av den belgiske vaffelen med sjokoladetrekk og kaffeslurkene, var det herlig samtale med en herlig personlighet. Etterpå dro vi ned i byen, og planen var egentlig Astrup Fearnly-museet, men med paljetttights, blondetights og kosegenser på agendaen, ble det selvfølgelig heller liten tid til museet. Det skal vi ta igjen til uka, det er jo tross alt høstferie!














Emilie ♥ ♥


































Verdens beste kaffe på Kaffepikene. Norges beste hvertfall, vi har jo ikke Starbucks. Det finnes forresten en café som heter Kaffegutta! Jeg og Emilie fant ut at Kaffegutta og Kaffepikene skulle gifte seg og så få masse små kaffebønnebarn. Like.

Emilie skulle være vertinne for en overraskelsesbursdag samme dag, og vi innså plutselig at vi kom til å få litt dårlig tid, så vi hoppet på en buss og dro hjem til Emilie for å pynte kaker og dekke bord sammen med Maria. Jeg og Maria farget marsipan for harde livet, og formet noen små marsipansløyfer til å ha på kaken som Maria hadde bakt. Selve sluttresultatet er diskutabelt, men kaken ble jo fin. Bursdagsbarnet ble skremt til døde, så det var absolutt vellykket. I åttetiden tok jeg og Maria følge til Mari, og deretter Sirin. Vi så på film og spiste resten av kaken (som forøvrig var tilnærmet hel), og så dro vi hvert til vårt. Jeg var 104% sikkerpå at bussen gikk ti på tolv, og troppet opp på bussholdeplassen kvart på. Da det viste seg at siste buss hadde gått for en halvtime siden, trenger jeg ikke å utdype skuffelsen. Heldigvis for meg, hentet mamma meg. Problem solved, hihi.

Hvem ville ikke spist denne kaken?















Jeg nevnte jo høstferien litt lenger opp, og det er herlig med ferie altså! I dag har jeg og Jorunn jobbet med et skoleprosjekt (hurra, liksom..) og jeg skal ned til en eller annen Narvesen i morgen. Der er det jo 25% på blader, så da får jeg litt deilig høstlesestoff. Jeg skal i byen med alle mine bursdagspenger, nyte ferien og passe på katten til Mikkel. Og holde bloggen ved like selvfølgelig. TALAS! Eline out for the night.

2 kommentarer:

Mikkel sa...

Er det igjen noe kake?

TORI JOHNSEN sa...

Høres ut som en koselig dag :) kaken så kjempegod ut! Ha en fin ferie Eline ;)