03.02.2009

Skolereviews; finally

Det tok litt tid for meg å få det inn i hodet at jeg faktisk hadde lovet å skrive litt for/mot de skolene jeg har besøkt i år. Beklager det folkens, men her kommer de!

Elvebakken VGS
Sentral beliggenhet, ikke så utrolig lang skolevei for meg. Skolen er relativt ny og moderne, med et godt miljø. Revyen har fått sekser før, og mye ligger an til at den blir bra i år også!
På elvebakken er det åpent, og jeg likte egentlig den løsningen. Jeg kjenner desverre bare folk som skal på andre linjer som elektro og studiespesialisering. De vil gjerne at jeg begynner der, men selv er jeg ennå usikker. Dette var en veldig koselig skole though.

Bjørnholt VGS
På en måte er dette favoritten, men den ligger så skrekkelig langt unna! Her må jeg sto opp seks om morgenen for å ta t-banen som går fem på sju og så buss i fem minutter før jeg ankommer skolen tidsnok til kvart over åtte.. Stor fordel er at jeg får en å ta følge med til skolen hver dag! Dessuten er skolen utrolig stor og fin, kjempemoderne. Ikke koselig at all though. Fikk veldig sånn kontorintrykk.

Hartvig-Nissen VGS
Ehm, egentlig besøkte jeg denne skolen bare sånn delvis for å slippe min egen skole. Jeg skal søke studiespesialisering her bare for å fylle ut skjemaet, så da kunne jeg sjekke hva jeg egnentlig søkte på. Den var stygg, enkelt og greit. Jeg kommer aldri i livet til å takke ja om jeg skulle komme inn uansett, med mindre jeg blir allergisk mot medier og kommunikasjon og alle de andre skolene jeg søker studiespesialisering.

Ullern VGS
Denne skolen ligger nærmest der jeg bor, og er enklest å komme seg til. Førsteintrykk; sosseskole hvor MK-elevene blir sett ned på. Og det stemmer fint overens med hvordan skolen er tror jeg. Alle syns medier og kommunikasjon-elevene er skikkelig freaks, og ST utgjør 4/5 av elevene. Jeg kommer aldri til å overleve i denne sossete blandingen av Berg og Tåsen.. This is a no-no.

Med andre ord; om jeg kommer inn på både Elvebakken og Bjørnholt.. i have got a problem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har ikke noe problem egentlig. Hallo det er de neste 3 årene av livet ditt, trust me du vil ikke stå opp kl seks hver bidige dag. Elvebakken har fleksi tid og det er stooort pluss! Start der!

Eline sa...

Elvebakken har ikke flexitid på MK, så det er ikke noe pluss nei. Det er det ikke uansett, fordi jeg ikke har selvdisiplin nok til å komme på skolen når jeg ikke må..

Anonym sa...

Elvebakken er helt klart best<3